INTERWENCJE

Aktualne oferty psów przeznaczonych do adopcji:

PSY DO ADOPCJI

poniedziałek, 17 maja 2010

Dlaczego piszę?

Chyba już czas napisać dlaczego zdecydowałam się na prowadzenie bloga. Od paru miesięcy współpracuję z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Szczecinie. Zanim poznałam zasady działania towarzystwa usiłowałam dowiedzieć się czegoś na temat sytuacji zwierząt w naszym mieście.Chodziłam do UM ,rozmawiałam z wieloma ludźmi, zadawałam pytania. Znalazło się paru takich ,którzy uważali ,że swoje wysiłki powinnam skierować na pomoc potrzebującym..... ludziom.Zaczęłam się zastanawiać, czy to co chcę robić jest niegodne i niepotrzebne, czy w związku z tym ,że interesuje mnie los pokrzywdzonych zwierzaków mam się czuć gorsza od tych co pomoc niosą ludziom? W Goleniowie jest ponad 50 organizacji pozarządowych zrzeszających w swych szeregach ludzi działających na rzecz ludzi ( nie licząc miłośników rzeki Iny ) i nie ma żadnej , która pomaga zwierzętom. Ludziska w Goleniowie nie mają wyboru , jeśli zapragną pomagać zwierzętom w formie szerszej niż adopcja psiaka z przytuliska czy ze schroniska , to szansy u nas nie mają.Leży mi też na sercu edukacja młodszego pokolenia , zaszczepienie w nich poczucia odpowiedzialności za to co człowiek oswoił , humanitarnego traktowania wszystkich zwierząt tak aby psich, kocich ,końskich ......zwierzęcych tragedii było coraz mniej. Pomaganie zwierzętom nie jest zajęciem wstydliwym wprost przeciwnie przynosi wiele dumy , satysfakcji i nie wyklucza z grona pomagających ludziom. Utwierdzam się w tym kiedy oglądam zdjęcia zwierząt ,którym udało się znaleźć nowe domy , na których są ze swoimi nowymi właścicielami... kochane, otoczone dobrymi ludzkimi dłońmi.....a człowieki na tych zdjęciach mają na twarzach wyraz ogromnej szczęśliwości!

1 komentarz:

Unknown pisze...

FAKT W WIELU MIASTACH JEST POMOC DLA ZWIERZĄT, ALE GOLENIÓW JEST W TYLE. NASZYCH WŁODARZY NIESTETY NIE INTERESUJE ICH LOS, JAKBY PROBLEMU NIE BYŁO, WSTYD...