INTERWENCJE

Aktualne oferty psów przeznaczonych do adopcji:

PSY DO ADOPCJI

środa, 6 czerwca 2012

Od zjęcia się zaczęło

  Znalazłam na portalu społecznościowym zdjęcie dwóch rodowodowych bokserków. Przepiękne maleństwa. Fotkę zamieściła dziewczyna, która tak jak ja pomaga zwierzakom, propaguje różne hasła, wspiera adopcje, prowadzi dom tymczasowy. Nie wiadomo było czy są to jej psinki, czy znajomych. Rozgorzała dyskusja internautów o tym czy osoba , która głosi - Nie kupuj adoptuj-  ma moralne prawo do tego aby mieć rodowodowe zwierze z zarejestrowanej hodowli? 
Moim zdanie prawo ma jak każdy obywatel tego kraju.
Jeśli o mnie chodzi nigdy już nie kupię żadnego zwierzęcia ( kupiłam raz i to z pseudo hodowli nieświadoma tego co czynię) . Jak odejdzie moja Sonia to wezmę zwierzaka ze schroniska albo od fundacji pomagającej bezdomnym psom. Moim marzeniem jest być domem starości dla psów, które bardzo dużo czasu spędziły w miejscach, o których większość ludzi nie ma zielonego pojęcia.
Czuję ból porzucenia i samotności zwierzaków.  Czasem trudno go znieść. Płaczę, zaciskam zęby żeby nie krzyczeć z rozpaczy. Brnę w biurokratycznym gąszczu durnych nieczułych przepisów, spotykam ludzi, którym z rozkoszą dałabym po gębie za durnowatość słów jaki potrafią wypowiedzieć. Patrzę na świat, w którym tyle cierpienia jest. Szczęśliwa jednak jestem, bo znalazłam ludzi takich jak ja . Razem radośnie i optymistycznie naprawiamy to co sknocili inni i to czego naprawić do tej pory w naszym mieście nie chciał nikt. Są z nami młodzi fantastyczni ludzie, którzy swoje dzieci wychowają na porządnych ludzi. Są z nami Ci, którzy grosza nie szczędzą  abyśmy mogli działać. Za każdego z tych fantastycznych ludzi dziękuję losowi .
 Zwierzęta to nie numery statystyczne, nie rubryki i sterty dokumentów, których kurczowo się trzeba trzymać. To nie liczby i nie pieniądze, które można  zaoszczędzić

 Zwierzę, jako istota żyjąca, zdolna do odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą.
Człowiek jest mu winien poszanowanie, ochronę i opiekę.


........każdy człowiek bez względu czy jest burmistrzem, wójtem, plebanem, urzędnikiem, strażakiem czy policjantem, kobietą, mężczyzną czy dzieckiem. KAŻDY. 
I tego się będę trzymać !!!!
P.S. Przypominam , że blog ( od kilku postów)  stał się miejscem zupełnie prywatnym :)

Brak komentarzy: